Hallo Arthur!
Natürlich war Middlesex Street Aldgate. Aber DIE Butchers Row Aldgate war bekannt, und das sehr lange, als die Butchers Row auf der Aldgate High Street mit evtl. ein paar Geschäften der sich östlich anschließenden Whitechapel High Street. Ich denke, man fand keine Hinweise, dass die Middlesex Street irgendwie jemals dazugehörte. Persönlich halte ich mich an das, was Scott Nelson herausgearbeitet hat. Du kennst das ja.
The name “Butcher’s Row” originates from long before Victorian times, when animals were herded up from Essex along Whitechapel Road to the old (“ald”) city gate. Here, the animals were slaughtered so owners could avoid paying taxes on live animals brought inside the city walls. This practice continued well into the nineteenth century, long after the special taxation had been abolished... There was a large slaughterhouse behind a row of shop stalls on Aldgate High Street and north of Little Somerset Street (also Bereich Harrow Alley). This slaughterhouse probably supplied much of the meat sold in the Aldgate area. Further east, where Aldgate High Street became Whitechapel High Street, there were at least six other slaughterhouses licensed to produce meat for human consumption. To attract numerous Jewish customers shopping in the streets, many Gentile butchers put up signs that they sold kosher meat.
By late Victorian times, the Butcher’s Row in Aldgate consisted of a short row of shop fronts along the south side of Aldgate High Street, between the crossroads of the Minories, on the west and Mansell Street, on the east. Most of these butchers’ premises were covered by daytime canopies that reached out for about 6 feet over the pavement on Aldgate High Street. The shop stalls were typically 16 to 20 feet wide and the premises extended back from the street some 75 to 120 feet. Butchering occurred in back areas and/or compartments, where the carcasses were stored. Upper floors and back rooms were sometimes used as a residence for shopkeepers and their families. The map of the Aldgate High Street area shows the location of Butcher’s Row, Aldgate, in the late Victorian period, where it can be seen that it was situated entirely within the City of London boundary.
Du siehst, die bekannte Butchers Row, Aldgate, war ein insgesamt südlicher Abschnitt der Aldgate High Street. Die eventuell dazugehörigen Geschäfte auf der sich anschließenden östlichen Whitechapel High Street lagen auch südlich. Vor einiger Zeit postete ich in den anderen Foren, die dafür in Frage kommenden Schlachter, vielleicht sogar auch hier.
Nichts deutet darauf hin, das etwas in die nördliche Richtung ging, also Middlesex Street, was man allgemein zu der mit der Zeit gewachsenen Butchers Row zuzählen konnte. So der Stand, wie ich es sehe. Nichts kann man mit absoluter Sicherheit ausschließen. Wenn Sagar sagt, Butchers Row, Aldgate, dann meinte er Butchers Row, Aldgate High Street mit eventuell einem Miniabschnitt der Whitechapel High Street. So, wie das, wofür sie räumlich bekannt war, mit all den Gegebenheiten. Ich denke, ansonsten hätte er gesagt "eine Art Butchers Row auf der Middlesex Street". Die mehreren Geschäfte, die in der Middlesex Street vorhanden waren, lagen 1,5 mal weiter entfernt als die bekannte südliche, evtl. leicht erweiterte, Butchers Row insgesamt lang war, berichtige mich bitte, falls ich falsch liege.
Aber wie gesagt, nichts ist unmöglich. Aber was als Butchers Row, Aldgate bekannt war, lag am südlichen Bereich der großen Hauptstraße und schien nie etwas mit der nördlichen Middlesex Street zu tun gehabt zu haben.
Beste Grüße, Lestrade.